14 października 2024

Album Chmielaki Krasnostawskie

Chmielaki Krasnostawskie

Jedną z form inauguracji obchodów jubileuszowej 50. edycji Ogólnopolskiego Święta Chmielarzy i Piwowarów „Chmielaki Krasnostawskie” jest okolicznościowa publikacja pt. „Chmielaki Krasnostawskie 50 lat”. Trudu opracowania książki podjął się Grzegorz Brzyszko rodowity krasnostawianin, ale również, co niezwykle istotne, znany w branży piwowar i birofil.

Publikacja składa się zasadniczo z dwóch części. Pierwsza, to swego rodzaju wprowadzenie w postaci zarysu historii Chmielaków i Krasnegostawu, opisu procesu produkcji piwa, stylów piw, podstawowych informacji o chmielu i wreszcie wspomnienia o Tadeuszu Fleszyńskim – pionierze krasnostawskiego chmielarstwa. Druga część to swoista podróż poprzez 50 lat Chmielaków Krasnostawskich, rok po roku prezentująca jak wyglądał i jak zmieniał się ten piwny festiwal. Książka stanowi chronologicznie ułożone kompendium wiedzy o imprezie, dzięki czemu bez wątpienia będzie cenna nie tylko dla organizatorów przygotowujących kolejne Chmielaki, ale również dla wszystkich, którzy badawczo zainteresują się tematem w przyszłości i przede wszystkim dla wszystkich chmielaków gości.

Zaletą publikacji jest jej niezwykła warstwa graficzna. Bogactwo zamieszczonych ilustracji sprawia, że powstał album, w którym obraz silnie i z wyczuciem równoważy się z treścią w postaci słowa. Dzięki współpracy z kolekcjonerami i krasnostawskimi instytucjami, autorowi udało się zebrać, wręcz skompletować, szereg materiałów w postaci: plakatów, zaproszeń, etykiet, podstawek, naszywek, kartek pocztowych, kufli i tym podobnych „chmielakowych gadżetów”, które w bezpośredni sposób pokazują jak wyglądała impreza na przestrzeni lat. Album stanowi znakomitą promocję Chmielaków, jak i samego Krasnegostawu.

Wydarzenia Krasnostawskiego Domu Kultury

Promocja albumu miała miejsce 23 sierpnia 2020 r. w Sali Widowiskowej Krasnostawskiego Domu Kultury.

Wydanie albumu finansowo wsparł Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach projektu pt. „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego II”

Related articles