Chełm w czasach zarazy (miłości)

Chełm

Nie odwołuj podróży, zmień termin – to hasło akcji, która ma pomóc przetrwać czas zarazy związany z epidemią koronawirusa wielu branżom na rynku. Zapewne większość z nas, w mniejszym lub większym stopniu dostrzegła hashtag w mediach społecznościowych #ZmienTerminNieOdwoluj zachęcający do niedowoływania wakacyjnych rezerwacji, pobytów. Nie anulujmy naszych planów turystycznych, tylko przełóżmy je na inny, bardziej dogodny termin.

Akcję #ZmienTerminNieOdwoluj od kilku tygodni można zauważyć głownie w media społecznościowe i na stronach internetowych. Nie pamiętamy kto wpadł na pomysł powyżej akcji, ale nietrudno zauważyć pozytywny odzew ze strony branży turystycznej. Właściciele hoteli, pensjonatów, ośrodków wczasowych, biur turystycznych, obiektów noclegowych są w trudnej sytuacji spowodowanej epidemia spowodowaną COVID-19. Hasło promocyjne stało się jednym z bardziej rozpoznawalnych hashtagów w sieci.

Ucierpiała nie tylko turystyka i powiązane z nią inne segmenty gospodarki. Podobnie ma się sytuacja z wieloma innymi branżami. Gastronomia, kultura i sztuka jest jedną z tych dziedzin życia, która najbardziej ucierpiała na restrykcjach i obostrzeniach spowodowanych rozprzestrzenianiem się epidemii COVID-19. Niektóre działalności zostały pozbawione jakichkolwiek przychodów. Wiele branż po prostu całkowicie zamarła, stanęła w miejscu i trudno przewidzieć kiedy taka sytuacja może ulec poprawie ? Niektóre zostały zamknięte automatycznie w wyniku odgórnie nałożonych obostrzeń. Przykładem może być wprowadzony Zakaz wstępu do lasów

Nie odbywają się wydarzenia, koncerty, które normalnie byłyby organizowane. Kina zostały pozamykane, podobnie jak muzea. Kwiaciarnie świecą pustkami. W niektórych segmentach rynku przedsiębiorcy działalność w jakimś stopniu próbuje przenieść się do internetu i minimalizować straty poprzez handel online. Warto pamiętać o naszych regionalnych produktach i usługach. Dlatego apelujemy – Wspierajmy i promujmy lokalnych przedsiębiorców. Przy zakupach pamiętajmy o lokalnych produktach.

W tym trudnym dla nas wszystkich czasie warto być solidarnym z naszymi ulubionymi miejscami, które przed pandemią regularnie mogliśmy odwiedzać. Lokalne produkty i usługi, to jedna z tych branż, która na epidemii tracą najwięcej. Bądźmy lojalni i solidarni. Niestety epidemia coraz bardziej rozprzestrzenia się, ta sytuacja jeszcze trochę potrwa zanim powrócimy do normalnego życia i na pewno szczyt dopiero przed nami. Nie zapominajmy, że nawet jak jest niedobrze, to może jest jednak dobrze.

Na koniec apel dla nas wszystkich na czas po zarazie. Każdy ma swoje ulubione miejsca w Chełmie, które lubi odwiedzać. Miejsca spotkań, w których lubimy spędzać nasz wolny czas. Wiele z nich jest pięknych i również takimi pozostanie po epidemii. Kiedy odejdą ciężkie czasy, to nie zapominajmy o nich.

Related articles